Twój biznes

ABC organizacji miejsca pracy przy komputerze

niszczarka automatyczna

Organizacja miejsca pracy przy komputerze ma duży wpływ na wydajność pracownika oraz jego bezpieczeństwo. Dotyczy to jednakowo przestrzeni biurowych oraz pracy w warunkach domowych. Aranżacja stanowiska pracy powinna opierać się o zasady ergonomii. Niezbędne jest także wzięcie pod uwagę zakresu zadań wykonywanych przy komputerze oraz cech fizycznych danej osoby. Na stanowisku pracy, oprócz komputera, powinny znaleźć się także niezbędne sprzęty i akcesoria, w tym np. niszczarka automatyczna i drukarka. Zapoznajcie się z naszym ABC organizacji miejsca pracy przy komputerze.

Ergonomia miejsca pracy

Aranżację stanowiska pracy należy rozpocząć od doboru odpowiednich mebli. Przede wszystkim będą to fotel biurowy i biurko, a w niektórych przypadkach także dodatkowa szafa lub pojemnik na dokumenty. Rozmiary oraz parametry techniczne muszą być dopasowane bezpośrednio do pracownika. W przypadku biur typu open space sprawdzonym rozwiązaniem jest zakup mebli z regulowaną wysokością siedziska, kątem nachylenia oparcia oraz innych elementów. Dobra organizacja stanowiska pracy sprawi, że klawiatura komputera będzie znajdowała się na wysokości łokci pracownika, gdy ten opuści swobodnie ręce.

W trakcie korzystania z klawiatury ręce pracownika powinny być oparte na biurku lub podłokietnikach. Kąt zgięcia w kolanach i biodrach powinien oscylować w granicach 90-110°. Łopatki oraz odcinek lędźwiowy kręgosłupa pracownika muszą przylegać do oparcia. To ergonomiczna pozycja, która zapewni bezpieczeństwo i wydajność pracy przy komputerze. Bardzo ważne są również parametry ustawienia monitora względem oczu pracownika, a także zachowanie kąta prostego pomiędzy linią patrzenia, a płaszczyzną monitora. To podstawowe zasady ergonomii, które należy wziąć pod uwagę, tworząc stanowisko pracy.

Dostęp do sprzętu i akcesoriów

Wpływ na efektywność pracy ma także swobodny dostęp do niezbędnego sprzętu i akcesoriów biurowych. Jeżeli do zadań pracownika należy drukowanie dokumentów, to przy lub na biurku musi znaleźć się miejsce na drukarkę lub urządzenie wielofunkcyjne. Praca przy dokumentach sprawia, że czasami niezbędne jest ich zniszczenie. Dotyczy to m.in. błędnych wydruków, nieaktualnych ofert oraz dokumentów zawierających wrażliwe dane osobowe lub firmowe. Tu przydatna okaże się niszczarka automatyczna, którą z powodzeniem można ustawić bezpośrednio przy lub pod biurkiem. Na rynku bez trudu znajdziecie kompaktowe modele, które spełnią swoje zadanie i nie wpłyną negatywnie na przestronność biura. W przypadku przestrzeni typu open space można postawić na jedną większą niszczarkę automatyczną do wspólnego użytku, zamiast zakupu mniejszych modeli do każdego stanowiska.

Jaką niszczarkę automatyczną wybrać?

Wybór niszczarki automatycznej do biura podyktowany jest potrzebami pracownika. Jeżeli szukacie modelu do swojego stanowiska pracy, to dobrym wyborem mogą być osobiste niszczarki automatyczne. Zajmują mało miejsca i gwarantują wysoką wydajność. Z powodzeniem poradzą sobie z zadaniem niszczenia dokumentów przy standardowej pracy biurowej. Jeżeli Wasze potrzeby są większe, to wtedy niezbędne będzie zastosowanie bardziej rozbudowanych technicznie i wydajniejszych modeli.

Wśród przedsiębiorców i pracowników biurowych dużym powodzeniem cieszą się niszczarki automatyczne firmy REXEL, np. modele Auto+ 300x, Auto+ 200x lub niezwykle wydajna niszczarka Auto+ 750M. Produkty te różnią się pod kątem parametrów takich jak: wielkość urządzenia, wydajność, wielkość pojemnika na ścinki, typ ostrzy oraz klasa bezpieczeństwa. Przed zakupem warto zapoznać się z parametrami sprzętu i wybrać niszczarkę skrojoną na miarę swoich potrzeb.

 

You may also like

Read More